Skocz do zawartości
NOON

Granie w chmurze? Poznajcie Project xCloud Microsoftu!

Rekomendowane odpowiedzi

NOON    1 057

155j6gl.png

 

Streamowanie gier to temat, który towarzyszy branży gamingowej od lat. Były projekty próbujące wdrożyć taki system, jednak do tej pory nikomu nie udało się to w pełni i na dużą skalę. Microsoft właśnie przedstawił więcej szczegółów na temat swojego rozwiązania. Poznajcie Project xCloud.

 

Niełatwe początki

Xbox One od momentu prezentacji w 2013 roku nie miał łatwego życia. Jeszcze przed premierą został przez wielu skreślony za sprawą dziwnej polityki firmy, która początkowo wymagała, aby użytkownicy nabywali konsolę wraz z sensorem Kinect, co windowało cenę zestawu. Na szczęście wycofano się z tego pomysłu. Później pojawiły się problemy z wydajnością, które Microsoft starał się nadrobić wypuszczając Xboksa One X. Od jakiegoś czasu możemy zaobserwować, że firma stara się pozyskać nowych klientów i kusi ich chociażby świetnym Xbox Game Pass. Może się jednak okazać, że niedługo granie w konsolowe tytuły zmieni nieco formę.

 

Granie w chmurze

Już podczas czerwcowej konferencji E3, Phil Spencer ogłosił, że aktualne prace skupiają się na tworzeniu oraz udoskonalaniu systemu, który pozwoli na streamowanie gier. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami testowanie tej technologii rozpocznie się już w 2019 roku. Jak to jednak będzie działało? W założeniu bardzo prosto. Korzystając z tabletu lub smartfona i wykorzystując moc obliczeniową chmury będziemy mogli na niewielkim urządzeniu grać w popularne tytuły i to w konsolowej jakości! Brzmi świetnie? Zobaczcie zatem krótki filmik promujący Project xCloud.

 

 

Co ciekawe, firma zapewnia, iż prezentowane rozwiązanie jest już wykorzystywane i działa, póki co jednak ma do niego dostęp jedynie ściśle zamknięte grono programistów oraz pracowników związanych z firmą. Publiczne testy, które rozpocząć mają się w przyszłym roku, będą miały na celu spopularyzowanie oraz reklamę tego rozwiązania.

 

Wojna na “4K” nie zakończy się szybko

Oczywiście nie należy spodziewać się odpuszczenia przez Microsoft konsolowego rynku i wyścigi na jakże popularne w tej generacji hasła “4K” oraz “60 fps”, ponieważ wspomniany xCloud ma być jedynie dopełnieniem konsoli, a nie w pełni ją zastąpić. To potwierdzałoby wcześniejsze plotki o tym, że firma w kolejnej generacji wprowadzi do sprzedaży dwa urządzenia. Rozwiązaniem droższym, umożliwiającym rozgrywkę w wysokiej jakości zapewni konsola będąca następcą Xboksa One zaopatrzona w mocne podzespoły, wydajny procesor oraz grafikę. Wersja budżetowa natomiast ma wykorzystywać do swojego działania chmurę. Więcej o tym rozwiązaniu przeczytacie tutaj.

Wszystko wskazuje więc na to, że Project xCloud będzie miał na celu zachęcenie mniej doświadczonych oraz wymagających graczy do skorzystania z takiego rozwiązania. Obecnie usługa działa przy prędkości internetu na poziomie 10 Mbit/s. Co z tego wszystkiego wyjdzie? Czas pokaże.

 

 

źródło: klik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.