Skocz do zawartości
Noon

Granie w chmurze? Poznajcie Project xCloud Microsoftu!

Rekomendowane odpowiedzi

Noon    944

155j6gl.png

 

Streamowanie gier to temat, który towarzyszy branży gamingowej od lat. Były projekty próbujące wdrożyć taki system, jednak do tej pory nikomu nie udało się to w pełni i na dużą skalę. Microsoft właśnie przedstawił więcej szczegółów na temat swojego rozwiązania. Poznajcie Project xCloud.

 

Niełatwe początki

Xbox One od momentu prezentacji w 2013 roku nie miał łatwego życia. Jeszcze przed premierą został przez wielu skreślony za sprawą dziwnej polityki firmy, która początkowo wymagała, aby użytkownicy nabywali konsolę wraz z sensorem Kinect, co windowało cenę zestawu. Na szczęście wycofano się z tego pomysłu. Później pojawiły się problemy z wydajnością, które Microsoft starał się nadrobić wypuszczając Xboksa One X. Od jakiegoś czasu możemy zaobserwować, że firma stara się pozyskać nowych klientów i kusi ich chociażby świetnym Xbox Game Pass. Może się jednak okazać, że niedługo granie w konsolowe tytuły zmieni nieco formę.

 

Granie w chmurze

Już podczas czerwcowej konferencji E3, Phil Spencer ogłosił, że aktualne prace skupiają się na tworzeniu oraz udoskonalaniu systemu, który pozwoli na streamowanie gier. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami testowanie tej technologii rozpocznie się już w 2019 roku. Jak to jednak będzie działało? W założeniu bardzo prosto. Korzystając z tabletu lub smartfona i wykorzystując moc obliczeniową chmury będziemy mogli na niewielkim urządzeniu grać w popularne tytuły i to w konsolowej jakości! Brzmi świetnie? Zobaczcie zatem krótki filmik promujący Project xCloud.

 

 

Co ciekawe, firma zapewnia, iż prezentowane rozwiązanie jest już wykorzystywane i działa, póki co jednak ma do niego dostęp jedynie ściśle zamknięte grono programistów oraz pracowników związanych z firmą. Publiczne testy, które rozpocząć mają się w przyszłym roku, będą miały na celu spopularyzowanie oraz reklamę tego rozwiązania.

 

Wojna na “4K” nie zakończy się szybko

Oczywiście nie należy spodziewać się odpuszczenia przez Microsoft konsolowego rynku i wyścigi na jakże popularne w tej generacji hasła “4K” oraz “60 fps”, ponieważ wspomniany xCloud ma być jedynie dopełnieniem konsoli, a nie w pełni ją zastąpić. To potwierdzałoby wcześniejsze plotki o tym, że firma w kolejnej generacji wprowadzi do sprzedaży dwa urządzenia. Rozwiązaniem droższym, umożliwiającym rozgrywkę w wysokiej jakości zapewni konsola będąca następcą Xboksa One zaopatrzona w mocne podzespoły, wydajny procesor oraz grafikę. Wersja budżetowa natomiast ma wykorzystywać do swojego działania chmurę. Więcej o tym rozwiązaniu przeczytacie tutaj.

Wszystko wskazuje więc na to, że Project xCloud będzie miał na celu zachęcenie mniej doświadczonych oraz wymagających graczy do skorzystania z takiego rozwiązania. Obecnie usługa działa przy prędkości internetu na poziomie 10 Mbit/s. Co z tego wszystkiego wyjdzie? Czas pokaże.

 

 

źródło: klik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.