Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Rozpoczynając grę rankingową w Counter-Strike: Global Offensive nie mamy dostępu do wszystkich broni. Rozgrywkę zaczynamy bowiem z 800 dolarami w kieszeni i podstawowym pistoletem dla każdej z frakcji. Są nimi USP-S lub P2000 u antyterrorystów oraz Glock-18 u terrorystów. Tak znikoma ilość gotówki wystarcza jedynie, by kupić kamizelkę kuloodporną, lepszy pistolet lub zestaw granatów. W przypadku występowania po stronie AT warto mieć w zespole przynajmniej jeden zestaw do rozbrajania bomby (400$). 


Ze względu na brak możliwości zakupienia innego rodzaju broni niż krótka, rundę tę potocznie nazywa się "pistoletówką", podobnie jak 16. partię, przed którą następuje zamiana stron oraz reset finansów.

Stan naszego portfela jest determinowany przez osiągnięcia w trakcie rozgrywki. Każdy gracz może zgromadzić maksymalnie 16000$, a pieniądze można zyskać na wiele różnych sposobów.

Zabójstwa konkretnym rodzajem broni

Nagrody za zabójstwa konkretnym rodzajem broni różnią się od siebie, wobec czego np. za wyeliminowanie przeciwnika pistoletem maszynowym dostaniemy więcej pieniędzy niż za zabicie go karabinem szturmowym.

Nagroda za zabicie ze standardowej broni, takiej jak pistolety i karabiny szturmowe lub przy użyciu granatów zaczepnych i zapalających wynosi 300$. Inaczej jest tylko w przypadku pistoletu CZ-75, za fraga którym dostajemy jedynie 100$. Za zabicie przy użyciu pistoletu maszynowego (SMG) otrzymamy 600$ (wyjątkiem jest P90 - 300$). Korzystając ze strzelby jednym zabójstwem zasilimy nasze konto aż 900$, natomiast najbardziej opłacalna jest eliminacja nożem - 1500$. Najmniej zarobimy zaś dzięki zastrzeleniu przeciwnika karabinem snajperskim AWP - 100$.

Wykonywanie celów

Podstawowym sposobem na wygranie rundy i znaczne zasilenie konta jest wyeliminowanie całej drużyny przeciwnej. Dostaniemy za to 3250$. Tyle samo zarobią antyterroryści, gdy przeczekają czas trwania rundy (1 minuta 55 sekund) i jednocześnie nie pozwolą terrorystom na podłożenie bomby. Trochę więcej, gdyż 3500$ dostaną "stróżowie prawa", jeśli uda im się rozbroić ładunek. Tyle samo dostaną również terroryści, gdy dojdzie do jego detonacji.

Gracz podkładający bombę otrzyma dodatkową premię 300$ i nawet jeśli antyterroryści zdołają ją rozbroić, to na konto każdego z terrorystów i tak wpłynie po 800$.

Pieniądze dostaniemy również w przypadku przegrania rundy, a ich suma będzie wzrastać wraz każdą kolejną porażką z rzędu.

Pieniądze przyznawane po przegraniu rundy:

Przegranie 1 rundy - 1400$

Przegranie 2 rund z rzędu - 1900$

Przegranie 3 rund z rzędu - 2400$

Przegranie 4 rund z rzędu - 2900$

Przegranie 5 i więcej rund z rzędu - 3400$

 



Trzeba również pamiętać, że pieniądze możemy utracić, a nawet nie dostać premii należnej za rozpoczęcie następnej rundy. Jeśli chodzi o pierwszą sytuację, to z naszego konta odjęte zostanie 300$, gdy zlikwidujemy jednego z sojuszników. Pieniędzy za rozpoczęcie partii nie dostaniemy natomiast, jeżeli grając po stronie terrorystów zginiemy po zakończeniu, ale przed rozpoczęciem kolejnej rundy.

Wydawanie pieniędzy zarobionych pieniędzy

 

Zgromadzone środki wydajemy na modernizację ekwipunku. Oprócz nabycia lepszej broni, priorytetem dla obu zespołów jest wyposażenie się w kamizelki i hełmy kuloodporne oraz granaty. Tych ostatnich możemy wziąć ze sobą cztery sztuki, po jednym z każdego rodzaju (zaczepny, błyskowo-hukowy, dymny oraz zapalający) lub dwóch błyskowo-hukowych i po jednym dowolnym z pozostałych. Dodatkowo antyterroryści powinni zaopatrzyć się w dwa lub trzy zestawy do rozbrajania bomb, jednak nie ma konieczności, aby kupował go każdy, ponieważ zestaw upuszczony przez towarzysza może zostać podniesiony przez żyjącego jeszcze kolegę.

Trzeba również nadmienić, że pełne uzbrojenie po stronie antyterrorystów jest droższe niż u przeciwników.

Teoretycznie w najlepszej sytuacji znajduje się najbogatszy gracz w drużynie, jednak z reguły zamiast kupować ekwipunek wyłącznie dla siebie, zobowiązany jest do pomagania mniej "zamożnym" partnerom. Kupuje on więc uzbrojenie i rzuca je reszcie drużyny, z wyjątkiem granatów, zestawów do rozbrajania oraz kamizelek kuloodpornych - te nabyć można jedynie osobiście. 

CS:GO jest grą zespołową, więc finansów również nie należy traktować jako kwestii indywidualnej. Nawet najlepiej uzbrojony gracz ma bowiem mniejsze szanse na wygranie rundy, niż paru gorzej wyposażonych.

 



W przypadku niewystarczających funduszy konieczne może okazać się rozegranie rundy Eco, czyli takiej, w której zrezygnujemy z kupowania lepszego ekwipunku i oszczędzimy pieniądze, by wyposażyć się lepiej w kolejnej. Sytuacja w partii, gdy pomimo wątłych środków zespół decyduje się na zakup ekwipunku nazywa się Forcem.

Należy pamiętać, że w przypadku śmierci tracimy cały ekwipunek, więc jeżeli widzimy, że w drużynie przeciwnej przy życiu zostało kilku przeciwników, a my jesteśmy sami, to często bardziej opłaca się ukryć i przeczekać koniec rundy, w celu zachowania posiadanej obecnie broni.

Możliwe jest również podniesienie najlepszej broni, która była na wyposażeniu martwego już sojusznika lub wroga, więc czas po wygraniu rundy warto poświęcić na znalezienie lepszego uzbrojenia. Co więcej często gracze podnoszą np. karabin snajperski AWP, nawet jeśli sami nie są snajperami, jednak na początku kolejnej rundy oddają tę potężną broń jednemu z partnerów.

Bardziej doświadczeni gracze monitorują również ekonomię drużyny przeciwnej, dzięki czemu potrafią oszacować kiedy wrogowie nie będą mieli funduszy na zakup broni i zagrają rundę Eco. Umiejętne gospodarowanie funduszami jest więc istotną częścią Counter-Strike: Global Offensive, a dobra znajomość zasad ekonomii gry w istotny sposób przyczynia się do zwycięstwa.

Źródło:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.